Rekenen voor alle kinderen begrijpelijk maken
Over VRonderwijs
onze visie
Waarom VRonderwijs
Rekenen met bijvoorbeeld breuken of formules is voor velen aan het eind van de onderbouw nog steeds een uitdaging. Daarmee ontbreekt de basis die ze nodig hebben voor de bovenbouw. Voor leerlingen die een vak als wiskunde lastig vinden, wordt de drempel steeds hoger. Want als je een vak ‘te moeilijk’ vindt, wordt het vanzelf ‘niet leuk’ en dan neemt de motivatie af.
Maar wat als we het onderwijs in rekenen en wiskunde nu leuk kunnen maken en daarmee tegelijk de vaardigheden van leerlingen versterken? Wat als oefenen een spel wordt dat jongeren met plezier spelen? Wat als bijles wiskunde niet meer nodig is, omdat leerlingen op school spelenderwijs hun basisvaardigheden ontwikkelen op een manier die beklijft? Dat is een win-winsituatie voor leerlingen en scholen.
Een effectieve manier van spelend leren
Basisvaardigheden trainen
Spelenderwijs leren in de 21e eeuw is de inspiratiebron voor VRonderwijs: onderwijs met VR-brillen waarmee leerlingen in de klas games spelen over rekenen en wiskunde. Het doel van de games is dat leerlingen samenhangende cognitieve denkschema’s ontwikkelen, zoals hoogleraar Paul Drijvers beschrijft in zijn Handboek wiskundedidactiek.
VRonderwijs verpakt bewezen didactische methodes in games die helemaal van nu zijn, en die zo leuk zijn dat leerlingen zélf vragen of ze nog eens mogen oefenen. Het resultaat: leerlingen beschikken over de basisvaardigheden in rekenen en wiskunde die ze nodig hebben voor de bovenbouw van vmbo, havo en vwo, en hebben een scherp inzicht in de samenhang tussen de onderdelen van het vak.
Wat docenten zeggen
De mening van experts
Start vandaag nog
Probeer het gewoon eens
Ervaar onze Virtual reality oplossing en zet de eerste stap naar een betere rekenvaardigheid.