Taal en rekenen begrijpelijk maken
Over VRonderwijs
Mijn naam is Abdelilah Aabachrim. Als wiskundedocent in het voortgezet onderwijs heb ik ervaring met alle niveaus, van praktijkonderwijs tot vwo, en met alle leerjaren. En net als veel van mijn collega’s maak ik me zorgen over de taal- en rekenvaardigheden en het lage wiskundeniveau van steeds meer leerlingen.
De missie van VRonderwijs is ambitieus maar duidelijk: Nederland positioneren binnen de top 5 van de wereld op het gebied van rekenen, wiskunde en taal. Wij richten ons op leerlingen van groep 7 en 8 van het basisonderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs, met innovatieve VR-software die niet alleen kennis en vaardigheden bijbrengt, maar ook het plezier in leren aanwakkert.
onze visie
Waarom VRonderwijs
De VR software van VRonderwijs is ontwikkeld met een heldere missie: het verbeteren van het taal- en rekenniveau en de wiskundige vaardigheden van leerlingen door onderwijs te transformeren met virtual reality (VR). Geconfronteerd met de uitdaging dat rekenen, taal en wiskunde vaak als moeilijk en onaantrekkelijk worden ervaren, zetten wij in op innovatie om deze vakken niet alleen begrijpelijker maar ook leuker te maken.
Onze visie is om een onderwijsomgeving te creëren waar leren een avontuur is, waarbij elke leerling wordt meegenomen op een boeiende reis door de wereld van taal, getallen en formules. Door de nieuwste VR-technologieën te integreren met pedagogische inzichten, bieden we gepersonaliseerde en interactieve leerervaringen die zowel de prestaties verbeteren als een liefde voor leren aanwakkeren.
Bij VRonderwijs geloven we dat onderwijs de kracht heeft om levens te veranderen. Door technologie en creativiteit te combineren, streven we ernaar elk kind te empoweren om hun potentieel te bereiken en hun perceptie van rekenen, wiskunde en taal voorgoed te veranderen.
Een effectieve manier van spelend leren
Basisvaardigheden trainen
Spelenderwijs leren in de 21e eeuw is de inspiratiebron voor VRonderwijs: onderwijs met VR-brillen waarmee leerlingen in de klas games spelen over rekenen en wiskunde. Het doel van de games is dat leerlingen samenhangende cognitieve denkschema’s ontwikkelen, zoals hoogleraar Paul Drijvers beschrijft in zijn Handboek wiskundedidactiek.
VRonderwijs verpakt bewezen didactische methodes in games die helemaal van nu zijn, en die zo leuk zijn dat leerlingen zélf vragen of ze nog eens mogen oefenen. Het resultaat: leerlingen beschikken over de basisvaardigheden in taal, rekenen en wiskunde die ze nodig hebben voor de bovenbouw van vmbo, havo en vwo, en hebben een scherp inzicht in de samenhang tussen de onderdelen van het vak.
GRATIS DEMO bij jou op school
Probeer het gewoon eens
Ervaar onze Virtual reality oplossing en zet de eerste stap naar een betere taal- en rekenvaardigheid. We komen graag bij je langs en laten je vrijblijvend kennismaken met onze oplossingen.